یزدفردا "حسين مهديزاده اردكاني"میرحسین موسوی خامنه یی پس از بیست سال دوری از قدرت ترجیح داد به حاشیه نشینی خود پایان داده وعملآ برای کسب قدرت وارد رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری دهم شود. با اعلام رسمی میر حسین معادلات در دوجناح سیاسی کشور بغرنج تر شده است. البته اصول گرایان خوشحالی خود را نمی توانند کتمان نمایند چرا که به زعم انها با حضور میر حسین ، محمد خاتمی قوی ترین نام اصلاح طلبان خود را از صحنه انتخابات بیرون می کشد وانصراف خود را اعلام می نماید. افکار واندیشه های سیاسی میرحسین در جغرافیای سیاسی ایران مابین اصول گرایان واصلاح طلبان قرار داردیا به عبارتی نزدیک به راست میانه واعتدال گرا می باشد.

گر چه سمپاتهای میر حسین معتقدند افکار واندیشه های ایشان در مدت حاشیه نشینی از قدرت پوست اندازی نموده ولی در این مدت کوتاه با رصدنمودن سخنرانی های ایشان وکالبد شکافی بیانیه رسمی وی اثاری از این پوست اندازی مشاهده نمی شود.دوام وپرستیژ هر دولتی در گرو قدرت رویارویی ومقابله بادولتهای دیگر است جهان دیجیتالی امروز جهان صنعتی بیست سال پیش نیست نمی توان با ادبیات کهنه وفناتیک با جهانیان ودولتهای دیگر دیالوگ برقرار نمود. مواضع فعلی میرحسین نشان از ان دارد که میرحسین در این مدت بیست سال سر وکارش بیشتر با تابلوهای نقاشی بوده تا مدرنیته ومدرنیزاسیون.

براستی چرا میر حسین در سال های ۷۶ و۸۴ از نامزدی امتناع نمود؟ چه تمهیدات سلبی وایجابی در کشور صورت گرفته است که میر حسین سودای قدرت در سر می پروراند؟ شنیدن پاسخ این سئوالات از خود میرحسین می تواند تاحدودی شائبه های مطرح شده در جامعه را بر طرف نماید.

به زعم نگارنده انصراف محمد خاتمی از نامزدی انتخابات نمی تواند کار زیبایی باشد زیرا خاتمی مظهر صداقت وپاکی است خاتمی تنها کسی است که اخلاق را وارد سیاست نمود. انصراف ایشان به طور قطع ویقین شور ونشاط را ازانتخابات خواهد گرفت ودر صورت انصراف وحمایت ایشان از میرحسین بیش از ۳۰تا۴۰درصد ارا به سبد ارا میرحسین ریخته نمی شود.با این تفاسیر باید منتظر ماند ودید که در روزهای اینده چه تحولاتی در عرصه انتخابات رخ خواهد داد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا